Sabtu, November 24, 2012

Ayat-ayat Cinta Dj Lin (updated until 21/11/2012)

65. Tika ku sendirian, melayang ingatan terimbau kenangan. Indahnya saat itu waktu kau disampingku. Bertahun menyulam cinta kuharungi segala suka dan duka, banyak yang telah kulakukan atas nama cinta. 
Ku patri setia, ku pendamkan kecewa, ku telan segala derita yg kau cipta demi menjaga cinta kita. Namun kecundang jua akhirnya! Kau tinggalkan aku demi dia...sampai hatimu hancurkan impianku. Kau terus berlalu dgn nada bisu tinggallah aku sendiri merawat luka nan pilu hingga kini kau tetap dalam anganku

66. Sejujurnya ku akui, hanya kau insan yg ku cintai. Sejak kita bertemu hingga ke saat ini, rasa cinta kian menguntumkan serinya, tanpamu sepi terasa, detik tika berdua sentiasa menghiasi ruang minda, ku impikan untuk jadi permaisuri hatimu agar dapat ku merasai hidup bersama insan yang aku cintai meskipun hanya untuk sekali selagi nafas ini belum terhenti!

67. Satu persatu ku jalani bagi mengisi kekosongan hati. Agar lenyap segala sunyi dan berlalu debu sepi. Aku bersyukur kerna masih memiliki keluarga serta teman teman yg sentiasa ada di sisi tika ku mengharungi hidup bersendiri setidak tidaknya aku mengerti banyak yang ku pelajari sepanjang merentasi arus kehidupan ini

68. Hidup ini mmg byk dugaan tapi kita sbg insan harus ada kelebihan kerna itulah yg mmbezakan. Bg lin, wang bukanlah taruhan tapi budi bahasa yang kita pamerkan. Usahlah kita bangga dgn pencapaian sebaliknya bersyukurlah! Merendah diri itu tak rugi malah membuatkan kita diingati hingga sampai ke akhir nanti...

69. Aku bukanlah hartawan, bukan juga jelitawan. Aku juga bukan sasterawan malah jauh sekali dibayangi keegoan. Aku adalah aku seorang insan yg banyak kelemahan. Hidup dlm serba kesederhanaan namun yg pasti aku sentiasa berjuang dimedan kehidupan dengan diiringi kesungguhan, ketabahan, kecekalan jua kekuatan akal dan fikiran...

70. Tika dugaan tiba, baru ku tahu hakikat hidup nan sebenarnya. baru ku kenal siapa yang setia siapa pula yang bertopengkan lakonan di pentas dunia. sakit terasa pabila umpatan, kejian serta tohmahan dilemparkan dari teman2 yang berdekatan yang ketika berhadapan manis sungguh senyuman yang dilemparkan. namun semua itu tak ku peduli kerna yang ku tahu, diketika dugaan menghimpit diri, hanya aku sendirian berjuang membela nasib diri berbekalkan keikhlasan, berbantalkan pengorbanan, berselimutkan ketabahan serta kecekalan.

71. Disebalik dugaan yang melanda, pasti ada cerita bahagia buat kita. disebalik linangan airmata, pasti ada senyuman manis nan terukir dibibir kita, disebalik derita yang tiba, pastikan ada detik gembira yang melenyapkan seketika segala duka dan sengsara yang sedang kita rasa. alhamdulillah!...aku bersyukur sentiasa di atas apa jua ketentuanmu kerna ku tahu pasti kan ada rahmatnya buatku...

72. Wanita! jasamu dikenang tuk selamanya, pengorbananmu terlalu besar ertinya. kaulah cendikiawan, kaulah isteri, kaulah ibu, kaulah penawar dikala sepi, kaulah penghibur dikala sunyi. kecekalanmu tidak terbanding, semangat juangmu menjadi pendinding. kaulah bintang yang menyinari kegelapan hati jua pencetus inspirasi disebalik kejayaan seorang lelaki...terima kasih duhai wanita!

73. Wanita! kaulah inspirasi tiap jejaka. pesonamu bisa meruntun jiwa, deraian airmatamu mencairkan hati tiap yang melihatnya. kelembutanmu membuat kau dipandang sempurna, dibalik tawa, ada kisah duka yang tak tercerita.